Sunday, October 27, 2013

Kalendar Cuti Sekolah dan Cuti Umum 2014

Bab bab kalender untuk tahun depan ni memang mamasyadeera ambil berat . Sebab senang nak refer bila cuti sekolah supaya senang nak buat rancangan percutian. Saja saya letak kat blog, senang bila bila nak bole je refer kat blog ni. Lagipun Tahun depan sorang lagi anak dah nak masuk darjah satu. Jadi awal tahun ni , sibuk le sket ke hulu hilir mendaftar. Seminggu lepas buka sekolah mmg sibuk buat mommy2 di luar sana gak kan. Ok jom kita tgk.


Hopefully ianya berguna untuk mama-mama sekalian.



No comments:

Post a Comment

Self Check List 4Me and U

Suka sgt baca posting dr ayu safieza....blog http://kitchencolours.blogspot.com/ tentang self check list..peringatan untuk diri sendiri..hope ayu tak kisah....saya letak kat sini..

Self Check List

4Me and U

  • ~ Menutup aurat sepenuhnya
  • ~ Berisgtifar apabila buat benda laqa'
  • ~ Bersyukur dengan ucapan alhamdulillah
  • ~ Membaca al-Mulk dan witir sebelum lena
  • ~ Mendoakan orang lain
  • ~ Memaafkan kesalahan orang lain
  • ~ Membaca Al Matsurat selepas subuh dan asar
  • ~ Membaca dan menghayati al-Quran setiap hari
  • ~ Taat pada suami & ibu bapa
  • ~ Bersabar mendidik anak
  • ~ Mengingati mati sekerap mungkin
  • ~ Merasa diri hina dan buruk dihadapanNYA
  • ~ Berfikir tentang kekuasaan Allah
  • ~ Bangun qiam at least seminggu sekali
  • ~ Berpuasa 8 kali sebulan
  • ~ Solat 5 waktu di awal masa
  • ~Berfikiran positif dan gembirakan diri dan orang lain
  • ~Berbaik sangka, jauhi berduka & akui kelemahan diri
  • ~Berusaha memperbaiki diri
  • ~Jaga makan, minum dan lakukan senaman
  • ~Jaga mata, lidah dan hati
  • ~Jaga pergaulan