Sunday, October 27, 2013

Kalendar Cuti Sekolah dan Cuti Umum 2014

Bab bab kalender untuk tahun depan ni memang mamasyadeera ambil berat . Sebab senang nak refer bila cuti sekolah supaya senang nak buat rancangan percutian. Saja saya letak kat blog, senang bila bila nak bole je refer kat blog ni. Lagipun Tahun depan sorang lagi anak dah nak masuk darjah satu. Jadi awal tahun ni , sibuk le sket ke hulu hilir mendaftar. Seminggu lepas buka sekolah mmg sibuk buat mommy2 di luar sana gak kan. Ok jom kita tgk.


Hopefully ianya berguna untuk mama-mama sekalian.




Ok hari ni kita sharing info pasal Vitamin E pulak. Buat wanita yang mementing kecantikan kulit, Vitamin E adalah jawapannya. Alhamdulillah sejak amalkan vitamin E ni, saya rasa kulit saya lebih lembut dan gebu.

Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Faridah
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1072352 ]
Contact No | WhatsApp :019 263 8723
Emel : qamarulf@gmail.com
Laman web: www.mamasyadeera.blogspot.com

Friday, October 25, 2013

Mealshake Shaklee- Aper yang best ye...





Assalamualaikum...agak lama tak update blog. Bersawang dah ni. Tapi sebab sayang sangat dengan blog ni..walau bersawang camna pun tetap akan update jugak. Ok hari ni,saya nak share dengan kawan-kawan semua tentang Shaklee Mealshake yang saya minum bersama suami dan anak-anak setiap pagi sebelum ke sekolah dan ke tempat kerja. Perasa Vanila lagi, memang sedap bau dia menggoda..cam memanggil-manggil jer kita minum dia.

Mesti korang tertanya-tanyakan siapa yang boleh mengambil MEALSHAKE ini..

 MEALSHAKE ini dihasilkan untuk semua golongan
 Kanak-kanak sedang  membesar
 Ibu mengandung
 Orang Sibuk Bekerja

1. Nutrisi Lengkap - Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu.

Kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.  Ia juga mengan1dungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
* sesuai untuk mereka yang 'susah' menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.


2. Membekal nutrisi kepada sel tubuh - Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa)

Membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, imun dll

3. Membantu Tumbesaran - Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar

4. Antioksida - Mengandungi vitamin A, C, E, Zink, Selenium yang merupakan komponen anti-oksidan yang bertindak melawan jangkitan dan untuk melambatkan proses penuaan.
* Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan

5. Mengembalikan Seri Wajah  - Mengandungi Vitamin B yang lengkap , zat besi dan Copper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kompleksi wajah/kulit yang lebih cantik.

6. Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membantu membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.

7. Kelazatan rasanya -Minuman yang lazat untuk diambil bersama fruktos semulajadi, penggantian segera terhadap kekurangan vitamin, mineral dan juga tenaga.

Selain itu juga, MEALSHAKE berperisa vanilla ini boleh :-

1) Mengurangkan ekzema kepada kanak-kanak dan orang dewasa

2) Meningkatkan selera makan anak

3) Menangani masalah SEMBELIT pada kanak-kanak

4) Amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti

5) Amat sesuai diberi kepada anak-anak yang kerap selsema, demam dan batuk-batuk

67) Amat sesuai dijadikan instant sahur meal /breakfast sekeluarga



TIDAK MENGANDUNGI SEBARANG PEWARNA DAN GULA TIRUAN. 
LAZAT UNTUK DINIKMATI OLEH SEMUA GOLONGAN


Sila hubungi saya utk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Faridah
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1072352 ]
Contact No | WhatsApp :019 263 8723
Emel : qamarulf@gmail.com
Laman web: www.mamasyadeera.blogspot.com


Self Check List 4Me and U

Suka sgt baca posting dr ayu safieza....blog http://kitchencolours.blogspot.com/ tentang self check list..peringatan untuk diri sendiri..hope ayu tak kisah....saya letak kat sini..

Self Check List

4Me and U

  • ~ Menutup aurat sepenuhnya
  • ~ Berisgtifar apabila buat benda laqa'
  • ~ Bersyukur dengan ucapan alhamdulillah
  • ~ Membaca al-Mulk dan witir sebelum lena
  • ~ Mendoakan orang lain
  • ~ Memaafkan kesalahan orang lain
  • ~ Membaca Al Matsurat selepas subuh dan asar
  • ~ Membaca dan menghayati al-Quran setiap hari
  • ~ Taat pada suami & ibu bapa
  • ~ Bersabar mendidik anak
  • ~ Mengingati mati sekerap mungkin
  • ~ Merasa diri hina dan buruk dihadapanNYA
  • ~ Berfikir tentang kekuasaan Allah
  • ~ Bangun qiam at least seminggu sekali
  • ~ Berpuasa 8 kali sebulan
  • ~ Solat 5 waktu di awal masa
  • ~Berfikiran positif dan gembirakan diri dan orang lain
  • ~Berbaik sangka, jauhi berduka & akui kelemahan diri
  • ~Berusaha memperbaiki diri
  • ~Jaga makan, minum dan lakukan senaman
  • ~Jaga mata, lidah dan hati
  • ~Jaga pergaulan