Saturday, August 27, 2011

Testimoni Cocoa Collagen

“Ini testimoni unt uk penggunaan seminggu kolagen kau tu.
-breast mcm besar & bulat, serious kau…baju kebaya aku bahagian dada tu ketat laki aku pun terkejut
-muka glowing..tak tau la ni perasan sendiri ke yang nyatanye aku xyah pakai bb cream dah utk result yang sama
tumit masih pecah lagi sebab aku nye teruk sikit pecah dia
Nanti dah dua minggu aku bg lagi testimoni.”

Testimoni 2:
“akak….nak update lagi nih…
JERAWAT? DAH HILANG!!!!!
suke sangat…
BEKAS JERAWAT?? DAH HILANG SKET2!!!
tp kena sbr..ader sket lagi kat muke nih…
TUMIT KAKI?? DAH LICIN WA CKP LUU…hehehe…
best sgt la..x pyh nak kena sental ari2….
YANG PALING BEST….!!!
MUKE SAYER DAH OK….MCM MUDA JER RASA….( org asek teka 20 jer…)hihi..
padahal umur dah 24…wakakakaaa….
nanti update lagi ya….”

Jom Awet Muda





Harga Pasaran WM RM59.90 - 30 sachet (sebulan)
Special OFFER : RM48.00/3 kotak ( 1 set )Call / sms saya : 019-3249113
Pos Laju RM8.00 (semenanjung) (Sabah/Srwk RM12.00)

Produk terbaru dan paling murah di pasaran yang mampu mengembalikan keremajaan wanita dan membantu menjaga kehebatan wanita luar dan dalaman…Koko Pracampuran… adalah minuman enak yang diadun dari biji kopi Arabica Brasil dan juga serbuk koko bermutu tinggi. Ia diperkayakan lagi dengan Marine Collagen untuk kecantikan dalaman dan juga Ekstrak Lobata serta Kacip Fatimah yang telah lama digunakan secara tradisi untuk kesihatan dalaman wanita. Ia minuman enak lagi berkhasiat.

Cocoa Collagen Power Plus mengandungi:

Marine Collagen - Membantu mengimbangi hormon,mencantikkan kulit, menghaluskan dan menggebukan kulit
Kacip Fatimah - Membantu merapatkan otot-otot rahim,faraj wanita dan memberi kehebatan dalam hubungan suami isteri
Lobata - Membantu menambahkan tenaga, memontokkan dan menegangkan payu dara serta punggung
Krimer bukan tenusu - Membantu meningkatkan daya kesihatan anda Dextrose monohydrate - Melambatkan proses penuaan
Oligo saccharide - Menyahkan toksin dan meningkatkan sistem dalam badan
Khasiat COCOA COLLAGEN POWER PLUS :-

Membantu mengimbangi hormon
Merangsangkan pertumbuhan sel baru/anti kedut
Mencantik,menghalus dan menggebukan kulit
Memontokkan dan menegangkan payudara serta punggung
Melambatkan proses penuaan
Merapatkan vagina dan mengeratkan hubungan suami isteri
Mencantikkan kembali tumit kaki yang pecah
Mencerahkan kulit secara semulajadi
Memberikan tenaga
Membantu mengurangkan keguguran rambut
Melancarkan peredaran darah dalam badan
Mengimbangi berat badan
Meningkatkan daya penghadaman
Pengurangan sengal-sengal dan lenguh-lenguh otot
Cara pengambilan :-
- Bancuh dengan sedikit air panas bagi melarutkannya.
- Tambah air supaya suam dan mudah diminum.
- Disarankan ambil sebelum sarapan pagi ketika perut kosong bagi memudahkan proses penghadaman.


Siapa yang boleh mengamalkan CCPP :-
- Wanita belum/sudah berkahwin (18thn ke atas paling sesuai)
- Org tua/berumur.
- Ibu-ibu yang baru bersalin bagi tujuan menambah tenaga dan penyembuhan dalaman dengan lebih cepat.


PERHATIAN
- Ibu-ibu mengandung TIDAK DIGALAKKAN mengambil CCPP.
- Breastfeeding tiada masalah utk mengambil CCPP.
- Period boleh amalkan..

Saturday, August 13, 2011

Ekstravaganza Ramadan

Berbicara tentang Ramadhan, kebiasaannya itulah detik-detik terbaik seorang Muslim dalam setahun. Selama hampir 30 hari ia akan habiskan sebahagian masanya untuk beribadah kepada Allah S.W.T. Rela atau terpaksa.



Musim ia mengingati Tuhannya, Penciptanya, Pemberi Rezeki dan nyawanya. Sedangkan seringkali ia lalai mengingatinya di bulan-bulan yang lain. Hebatnya Ramadhan.

Ramadhan dan puasa memaksa ia melawan nafsu, khususnya nafsu makan. Ajaibnya ia berjaya melakukannya. Dalam keadaan ikhlas atau terpaksa. Perkara yang sama hampir mustahil dilakukan di luar bulan Ramadhan kecuali mereka yang terlantar di ICU atau hilang selera makan. Hebatnya Ramadhan.

Ramadhan dan terawih mengajar ia menggandakan amalan. Bukan berpada dengan yang wajib, bahkan kena juga bagi ruang untuk yang sunat. Amalan ini menjadikan Imannya naik sedarjat dari bulan-bulan biasa. Waktu ini ia tahu jalan ke masjid. Kenal tuan imam. Tahu waktu solat terutamanya Subuh dan Maghrib. Yang mungkin selama hampir setahun ia tak ambil kisah. Bahkan bulan ini ia bergegas mencari jadual solat kerana di dalamnya tercatat waktu berbuka puasa. Adapun di bulan yang lain, jadual solat jarang sekali tergantung di dinding rumahnya. Hebatnya Ramadhan.

Ramadhan dan sungkai (berbuka puasa) mengajar Muslim erti kekeluargaan dan persaudaraan, kecuali yang mengekalkan sifat kedekutnya sanggup berbuka bersendirian. Bulan ini orang cepat balik ke rumah. Berbuka dengan isteri dan anak-anak. Waktu ini ramai ibu bapa yang baru faham gelagat dan sifat anak anak. Sudah agak lama tidak makan bersama. Waktu ini baru sedar akan kewujudan jiran sebelah, maklumlah setiap hari ia menghantar semangkuk juadah berbuka. Malu pula kalau dikembalikan kosong. Dulu, masing-masing sibuk bekerja. Keluar awal pagi dan pulang larut malam. Mencari rezeki. Ramadhan mengubah sekejap rentak hidup mereka. Hebatnya Ramadhan.

Itulah keseronokan bulan Ramadhan menurut pandangan Iman. Selagi masih ada Iman dan takwa (walau kadangkala tertutup oleh hubb al-dunia). Ramadhan pasti mengubahnya. Walau sekejap..

Bagi mereka yang Imannya sudah padam, mereka ini tidak mampu membezakan antara Ramadhan dan bulan biasa. Mereka ini tidak ada yang berubah. Kalau ia sedar pun cuma kerana wujudnya bazar Ramadhan di merata tempat. Menyeronokkannya membeli belah untuk berbuka sebelum tiba masanya. Orang ini sangat malang nasibnya. Sangat kecil akalnya walau memiliki ijazah peringkat tertinggi. Kalau Ramadhan pun tidak mampu mengubahnya, entah di bulan bila lagi ia mampu melakukannya?

Mudah-mudahan kita tidak tergolong dalam golongan yang rugi seperti yang disebut dalam hadis:

عن جابر بن سمرة أتاني جبريل فقال : يا محمد ! من أدرك أحد والديه فمات فدخل النار فأبعده الله قل : آمين فقلت : آمين قال : يا محمد من أدرك شهر رمضان فمات فلم يغفر له فأدخل النار فأبعده الله قل : آمين فقلت : آمين قال : و من ذكرت عنده فلم يصل عليك فمات فدخل النار فأبعده الله قل : آمين فقلت : آمين
Dari Jabir bin Samurah radhiyallahu'anhu, Rasulullah S.A.W bersabda: "Aku menjumpai Jibril, kemudian dia berkata: "Wahai Muhammad, barangsiapa yang menjumpai salah seorang dari kedua orang tuanya kemudian ia meninggal, kemudian ia dimasukkan ke Neraka, semoga Allah melaknatnya." Rasulullah S.A.W bersabda, "Amin." Jibril berkata, "Wahai Muhammad, barangsiapa yang menjumpai bulan Ramadhan kemudian ia meninggal, dan tidak diampunkan dosanya, maka dimasukkan ia ke Neraka, semoga Allah melaknatnya." Rasulullah S.A.W, "Amin." Jibril berkata, "Wahai Muhammad, barangsiapa yang engkau disebutkan padanya ia tidak berselawat kemudian meninggal dan dimasukkan ke Neraka, semoga Allah melaknatnya." Rasulullah S.A.W, "Amin."
al-Jami'ush Shoghir wa Ziyadatuhu 75 (1/8)
(Hadis riwayat An-Nasaie)

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Ramadan Mulia




Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Self Check List 4Me and U

Suka sgt baca posting dr ayu safieza....blog http://kitchencolours.blogspot.com/ tentang self check list..peringatan untuk diri sendiri..hope ayu tak kisah....saya letak kat sini..

Self Check List

4Me and U

  • ~ Menutup aurat sepenuhnya
  • ~ Berisgtifar apabila buat benda laqa'
  • ~ Bersyukur dengan ucapan alhamdulillah
  • ~ Membaca al-Mulk dan witir sebelum lena
  • ~ Mendoakan orang lain
  • ~ Memaafkan kesalahan orang lain
  • ~ Membaca Al Matsurat selepas subuh dan asar
  • ~ Membaca dan menghayati al-Quran setiap hari
  • ~ Taat pada suami & ibu bapa
  • ~ Bersabar mendidik anak
  • ~ Mengingati mati sekerap mungkin
  • ~ Merasa diri hina dan buruk dihadapanNYA
  • ~ Berfikir tentang kekuasaan Allah
  • ~ Bangun qiam at least seminggu sekali
  • ~ Berpuasa 8 kali sebulan
  • ~ Solat 5 waktu di awal masa
  • ~Berfikiran positif dan gembirakan diri dan orang lain
  • ~Berbaik sangka, jauhi berduka & akui kelemahan diri
  • ~Berusaha memperbaiki diri
  • ~Jaga makan, minum dan lakukan senaman
  • ~Jaga mata, lidah dan hati
  • ~Jaga pergaulan